LogoText Holland
:: studio monitors ::

<-- PREV   1 2 3   NEXT-->

bRz

Ik heb zelf Dynaudio´s BM15A´s en die zijn elke cent meer dan waard.
Dus ik adviseer je om een beetje door te sparen voor mooie zuivere monitors, je kan er jaren mee doen.

Just heeft dachtik BM6A´s en je kan ook bij mij komen luisteren op de mijne.

Grtz Bruce 

12/04/09 @ 01:49

lhcm

Die Dynaudio's zijn inderdaad erg goed, een zeer vlakke weergave en dus precies zoals een monitor moet zijn. Zelf vond ik ze een betere weergave hebben dan andere duurdere merken zoals Genelec. Destijds waren de Dynaudio's te duur voor mij, maar tegenwoordig heb je al een BM6A mkII voor rond de 700 euro (per stuk weliswaar). 

12/04/09 @ 11:14

jette

klik nieuw zie ik dat de 5A's 998 euro kosten, dat is al meer dan twee keer mn budget maar opzich wil ik dat er wel voor uitgeven als ze echt goed klinken. Zijn die 5A's vergelijkbaar met die van jou Brz? Want dan zou ik ze wel willen luisteren.
Ik wil inderdaad wel gaan voor speakers met actieve crossover filters.
Bedankt voor alle info, dat helpt me wel goed om een goeie keuze te maken, aangezien er zoveel is om voor te kiezen maar op deze manier wordt de keuze wat makkelijker en heb ik uiteindelijk speakers waar ik echt blij mee ben. Het kost wat maar dan heb je ook wat...
Hoe dan ook blijft het een boeiend onderwerp.. Heb een boek hier liggen: The art of sound reproduction van John Watkinson, daar staat mega veel technische info over geluid, echt een aanrader als je dit leuk vind om over te leren. Ik zou ooit zelf nog weleens een poging willen wagen om speakers te bouwen, buiten dat het nu een ver van mn bed show is aangezien ik de tools niet heb. Zijn er mensen hier die daar druk mee zijn?

12/04/09 @ 12:17

MarinuZz

Originally posted by : jette

klik nieuw zie ik dat de 5A's 998 euro kosten, dat is al meer dan twee keer mn budget maar opzich wil ik dat er wel voor uitgeven als ze echt goed klinken. Zijn die 5A's vergelijkbaar met die van jou Brz? Want dan zou ik ze wel willen luisteren.
Ik wil inderdaad wel gaan voor speakers met actieve crossover filters.
Bedankt voor alle info, dat helpt me wel goed om een goeie keuze te maken, aangezien er zoveel is om voor te kiezen maar op deze manier wordt de keuze wat makkelijker en heb ik uiteindelijk speakers waar ik echt blij mee ben. Het kost wat maar dan heb je ook wat...
Hoe dan ook blijft het een boeiend onderwerp.. Heb een boek hier liggen: The art of sound reproduction van John Watkinson, daar staat mega veel technische info over geluid, echt een aanrader als je dit leuk vind om over te leren. Ik zou ooit zelf nog weleens een poging willen wagen om speakers te bouwen, buiten dat het nu een ver van mn bed show is aangezien ik de tools niet heb. Zijn er mensen hier die daar druk mee zijn? [/quote]
[quote]

The art of sound reproduction lijkt mij ook wel nice. Vind het
zowieso een interessant onderwerp en ik ben op zoek naar een boek dat
over microphone en speaker bouw gaat. Ik ga zeker deze eens opzoeken in
de bibliotheek 91.99 bij bol.com is nog wel erg veel. Ik ben al een
tijd bezig met het boek 'real sound synthesis for Interactive
Applications' (Perry R. Cook) deze hou ik altijd bij de hand al ik met
max/msp patches maak. Dit boek is erg toegankelijk als je de formules
overslaat.
Verder staat Handmade Electronic music: The Art of
Hardware Hacking ook op mijn verlanglijstje. Dat lijkt mij wel een leuk en makkelijk
boek aangezien ik daar haast geen
ervaring in heb. In mijn huis heb ook de tools om aan electronics te werken
maar om echt speakerkasten te bouwen heb niks voor. 

12/04/09 @ 14:42

bRz

Je kan ze ook op www.synthforum.nl vinden bij de Te koop topic....
Zag er pas een set staan voor 500 en eentje voor 600.

Dus eerst even gaan luisteren en dan kijken:)

grtzz Bruce 

13/04/09 @ 20:50

jette

wow dat boek is dan echt heel veel duurder geworden. Volgens mij kocht ik het 2 jaar terug voor 60 euro, nieuw.
the art of hardware hacking klinkt ook goed... zit de hoofdstukken en de eerste bladzijden eens te bekijken, en dit leest leuk denk ik, hoop goeie info.

ik ga zeker wel even kijken op dat synthforum, als ik genoeg geld heb. en dan is het inderdaad een goeie om eerst te luisteren en dan te kijken 

13/04/09 @ 22:46

jette

gierige bastards daar bij bol, check: http://www.proaudiovideo.info/webshop/audioalgemeen/theartofsoundreproduction.php

13/04/09 @ 23:48

MarinuZz

Originally posted by : jette

gierige bastards daar bij bol, check: http://www.proaudiovideo.info/webshop/audioalgemeen/theartofsoundreproduction.php

Oke nice! Thnx voor de handy link. Deze prijs is een stuk beter te doen. Bij bol.com zijn het maar een stelletje bitches dat blijkt maar weer. 

15/04/09 @ 17:10

<<

:: Back ::
:: Reply ::
:: Home ::